You can’t be everything to everyone, but you can be something to someone.

DoelgroepJe kan niet alles voor iedereen zijn, maar je kan iets voor iemand zijn!

Dit is ook zo bij bedrijven die producten of diensten aanbieden. Om je potentiële klanten te bereiken, moet je niet proberen alles voor iedereen te zijn en dus je doelgroep zoveel mogelijk toespitsen. Zo spreek je een bepaalde groep consumenten meer aan.Hieronder een aantal tips die je kunt gebruiken bij het opstellen van je doelgroep.

  • Wat is je ijkpersoon voor jouw product of dienst? Geef hem/haar een naam, leeftijd, woonplaats, woonsituatie, eventueel partner of kinderen, opleiding, hobby’s en zelfs een favoriete tv-programma!
  • Via waar kun je deze persoon bereiken?
  • Wat is je tone of voice tegenover deze persoon?

Je ziet bij bekende bedrijven dat zij zich richten op een bepaalde groep mensen, het is echt niet zo dat mensen buiten die groep dan niet jouw product aanschaffen. Het is wel belangrijk om met al je communicatie te richten op een bepaalde groep. Als je iedereen probeert aan te spreken, voelt niemand zich aangesproken. You can’t be everything to everyone, but you can be something to someone.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s