You can’t be everything to everyone, but you can be something to someone.

DoelgroepJe kan niet alles voor iedereen zijn, maar je kan iets voor iemand zijn!

Dit is ook zo bij bedrijven die producten of diensten aanbieden. Om je potentiële klanten te bereiken, moet je niet proberen alles voor iedereen te zijn en dus je doelgroep zoveel mogelijk toespitsen. Zo spreek je een bepaalde groep consumenten meer aan.Hieronder een aantal tips die je kunt gebruiken bij het opstellen van je doelgroep.

  • Wat is je ijkpersoon voor jouw product of dienst? Geef hem/haar een naam, leeftijd, woonplaats, woonsituatie, eventueel partner of kinderen, opleiding, hobby’s en zelfs een favoriete tv-programma!
  • Via waar kun je deze persoon bereiken?
  • Wat is je tone of voice tegenover deze persoon?

Je ziet bij bekende bedrijven dat zij zich richten op een bepaalde groep mensen, het is echt niet zo dat mensen buiten die groep dan niet jouw product aanschaffen. Het is wel belangrijk om met al je communicatie te richten op een bepaalde groep. Als je iedereen probeert aan te spreken, voelt niemand zich aangesproken. You can’t be everything to everyone, but you can be something to someone.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s