Personal Branding

Een nieuwe soort marketing: personal branding. Alle aanbiedingen, acties en pop-ups zijn gepersonaliseerd op bijvoorbeeld je zoekgedrag of door cookies. Spreek het individu aan, dat is de truc tegenwoordig.

De geschiedenis: vóór 1965 was het de massamarketing die je het meest zag (de babyboomers). Daarna kwam generatie X: diversiteit en iedereen wilde zijn eigen kant op gaan. Vanaf 1982 kwam generatie Y, de generatie die opgroeide met computers, mobiele telefoons, het internet en hiermee interactie had met anderen. Je stuurde géén bericht meer naar de massa, maar persoonlijke berichten! Nu is het generatie U: gepersonaliseerde marketing. It’s all about you!

Stap 1: Identificatie
Verzamel gegevens van bestaande klanten en potentiële klanten. Dan weet je wat hun behoeften zijn.

Stap 2: Differentiatie
Bedenk ‘subdoelgroepen’ en vind de meest effectieve manier en boodschap om jou doelgroep aan te spreken.

Stap 3: Interactie
Vind uit op welke manier je je doelgroep kunt bereiken en zet een systeem op zodat je snel op hun kunt reageren.

Stap 4: Personaliseren
Personaliseer zo veel mogelijk de producten of diensten die je verkoopt. Mensen kunnen zich dat identificeren met het product.

Bekijk dit filmpje en zie hoe de nieuwe generatie tot stand is gekomen.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s