Personal Branding

Een nieuwe soort marketing: personal branding. Alle aanbiedingen, acties en pop-ups zijn gepersonaliseerd op bijvoorbeeld je zoekgedrag of door cookies. Spreek het individu aan, dat is de truc tegenwoordig.

De geschiedenis: vóór 1965 was het de massamarketing die je het meest zag (de babyboomers). Daarna kwam generatie X: diversiteit en iedereen wilde zijn eigen kant op gaan. Vanaf 1982 kwam generatie Y, de generatie die opgroeide met computers, mobiele telefoons, het internet en hiermee interactie had met anderen. Je stuurde géén bericht meer naar de massa, maar persoonlijke berichten! Nu is het generatie U: gepersonaliseerde marketing. It’s all about you!

Stap 1: Identificatie
Verzamel gegevens van bestaande klanten en potentiële klanten. Dan weet je wat hun behoeften zijn.

Stap 2: Differentiatie
Bedenk ‘subdoelgroepen’ en vind de meest effectieve manier en boodschap om jou doelgroep aan te spreken.

Stap 3: Interactie
Vind uit op welke manier je je doelgroep kunt bereiken en zet een systeem op zodat je snel op hun kunt reageren.

Stap 4: Personaliseren
Personaliseer zo veel mogelijk de producten of diensten die je verkoopt. Mensen kunnen zich dat identificeren met het product.

Bekijk dit filmpje en zie hoe de nieuwe generatie tot stand is gekomen.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s