Op Adformatie zag ik laatst een artikel waarom je zou moeten adverteren op Facebook. Online wordt steeds vaker meegenomen in de marketingmix, naast Facebook bijvoorbeeld ook retargeting via banners, Google Adwords in YouTube. Waar is Facebook goed voor?
Facebook kun je voor allerlei verschillende doeleinden gebruiken, als bedrijf zijn er genoeg mogelijkheden qua adverteren:
- targetten op doelgroep
Wie wil je bereiken met je advertenties? Als je na gaat wat je zelf allemaal invult op Facebook: relatie, woonplaats leeftijd, hobby’s, voorkeuren… Jouw doelgroep doet dit ook en hier kun je zeker iets mee doen! Hoe meer jouw doelgroep invult op hun profiel en hoe beter jij voor ogen wie je doelgroep is, hoe beter de campagne zal werken. Op deze manier verspil je geen geld aan mensen die toch geen interesse hebben in je dienst of product.
- Inzicht in je doelgroep
Als je nog niet precies weet wat je klanten voor interesses hebben, dan kun je via ‘Audience Insight’ nog een hoop dingen te weten komen.
- Inzicht in resultaat
Via ‘View Report’ krijg je een goed beeld van je resultaten, hiermee kun je ook weer informatie achterhalen. Hoeveel mensen hebben op je advertentie geklikt? Welke hebben het beste gewerkt? Allemaal handig om te weten om toekomstige advertenties te kunnen optimaliseren.
- Het is relatief goedkoop
De doelgroep bereik je efficiënt en daardoor goedkoper bereiken.
Het is dus vooral effectief om via Facebook te adverteren. Hoe beter je je doelgroep afbakend, hoe meer profijt je ervan hebt!
Lees meer over dit onderwerp op de website van Adformatie.