Marketing cijfers: opvallend

Opvallende cijfers uit onderzoek van Experian: slechts 8,3% van de marketeers maakt gebruik van cross-channel marketing. Maar 45,3% van alle bedrijven neemt na een nieuwe aankoop contact op om het bestellen van een product of dienst opnieuw te stimuleren. Ruim een derde neemt de moeite een bedankmail of bon te sturen na een aankoop. Hier valt nog veel te verbeteren!

Experian Marketing Services heeft dit bij bijna 300 marketeers uit Nederland, Duitsland, Spanje en Frankrijk onderzocht. Uit het onderzoek blijkt ook dat marketeers met e-mail, websites en social media vooral gebruikmaken van online kanalen in hun communicatie met consumenten, schrijft Marketingonline.nl.

Call centra en mobiele websites en apps (samen met websites) als meest efficiënt beoordeeld. Andere middelen, bijvoorbeeld printadvertenties, worden vooral ingezet voor branding. Gemiddeld gebruikt een marketeer 7,5 verschillende middelen.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s