Marketing cijfers: opvallend

Opvallende cijfers uit onderzoek van Experian: slechts 8,3% van de marketeers maakt gebruik van cross-channel marketing. Maar 45,3% van alle bedrijven neemt na een nieuwe aankoop contact op om het bestellen van een product of dienst opnieuw te stimuleren. Ruim een derde neemt de moeite een bedankmail of bon te sturen na een aankoop. Hier valt nog veel te verbeteren!

Experian Marketing Services heeft dit bij bijna 300 marketeers uit Nederland, Duitsland, Spanje en Frankrijk onderzocht. Uit het onderzoek blijkt ook dat marketeers met e-mail, websites en social media vooral gebruikmaken van online kanalen in hun communicatie met consumenten, schrijft Marketingonline.nl.

Call centra en mobiele websites en apps (samen met websites) als meest efficiënt beoordeeld. Andere middelen, bijvoorbeeld printadvertenties, worden vooral ingezet voor branding. Gemiddeld gebruikt een marketeer 7,5 verschillende middelen.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s