Goedkopere namaak merken bij Lidl

Lidl haalt de aloude Pepsi-proef van stal om A-merken uit te dagen. Drie adviezen aan A-merk marketeers die bang zijn dat hen hetzelfde overkomt als Chocomel.

Waar kies jij voor? Dat is de vraag waarmee Lidl in een grote campagne Nederland aan het denken probeert te zetten. De Duitse super gaat de strijd aan met de A-merken. Want hoe kan het toch dat mensen véél meer betalen voor koffie, ketchup en cola die ‘net zo lekker’ is als het eigen merk van Lidl?

Je zou maar marketeer van Chocomel zijn en teruglezen dat de chocolademelk van Lidl een 8,4 van consumenten krijgt, terwijl jouw Chocomel blijft steken op een 8,1. Zeker als een liter van ‘de echte’ meer dan de helft duurder is (€ 1,28 versus € 0,78). De helft meer betalen voor een product dat minder lekker is…?

Chocomel: wel duurder, niet lekkerder

Adformatie geeft de volgende tips voor bedrijven om toch zo’n actie van Lidl te kunnen verslaan:

  • Advies 1: Zorg dat je echt beter bent
  • Advies 2: Zorg er voor dat je klanten weten waarom je beter bent
  • Advies 3: Zorg ervoor dat we van je houden

Lees meer hierover op Adformatie

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s