Wat is de belangrijkste trend voor 2017? Tips voor de content marketeer.

Meer dan ooit is het belangrijk echt te zijn, betrouwbaar en helder. In een tijd van Trump en de Brexit hebben consumenten echte verhalen nodig en vertrouwen. Naast nieuwe technologieën, is vertrouwen dus waar het in 2017 om draait binnen de communicatie. Hou hier rekening mee in je content strategie. Hoe? Lees verder!

Luister naar je volgers/klanten

Content moet relevant en interessant gevonden worden door je doelgroep. Wie weet beter wat relevant is dan je doelgroep zelf? Luister dus naar hen, ga met hen in gesprek en vraag desnoods waar ze behoefte aan hebben. Mensen vinden het over het algemeen tof als hun mening wordt gevraagd, zo hebben ze het idee dat er naar hun geluisterd wordt: win-win situatie!

Werknemers zijn je belangrijkste ambassadeurs

Als je medewerkers zich niet verbonden voelen met je bedrijf: moeten je klanten zich dan wel verbonden voelen? Maak je medewerkers betrokken, zorg dat ze het gevoel hebben dat ze ertoe doen, geef hun vertrouwen en zij vertrouwen jou. Zo hebben ze veel meer plezier in hun werk (bevlogenheid!). Trotse medewerkers zijn de beste ambassadeurs; wanneer zij trots op hun content zijn, zullen ze het online of mond-tot-mond doorgeven aan vrienden, familie en kennissen: spread the word!

Vertel een écht verhaal

Laat zien dat content van een bepaalde medewerker afkomt of laat ervaringen schrijven vanuit een medewerker op social media. Zo wordt dit echter ervaren. Waarom denk je dat influencers nu zo populair zijn? Hun volgers voelen zich betrokken bij hen, ze plaatsen content waar de doelgroep iets aan heeft en ze woorden meegenomen in het ‘leven van’. Geen salespraatjes op social media: het heet niet voor niets social media, wees sociaal. Inspireer, neem mensen mee in wat voor moois je bedrijf allemaal doet: betrokkenheid, betrokkenheid, betrokkenheid!

Engagement belangrijker dan bereik

Betrokkenheid, ik zei het al! Dit is belangrijker dan het bereik van je content. Je kunt beter in gesprek gaan met 5 potentiele klanten die wellicht daarna met jou in zee gaan óf (net als je medewerkers) ambassadeurs voor je bedrijf zijn, dan dat je 100 mensen probeert te paaien en uiteindelijk er niks mee zullen doen. Wat dus vooral belangrijk is: wederzijdse betrokkenheid. Wees betrokken bij je klanten/volgers, en zij zullen betrokken zijn bij jou!

Wees een community

De groep mensen die jou online volgen, vormen een groep. Je kunt zelfs een groep aanmaken online in plaats van een bedrijfspagina. Kies een onderwerp dat jou doelgroep interessant vindt. Zo heeft Ikea bijvoorbeeld een groep met woon ideeën. Een groep zal laagdrempeliger en minder commercieel overkomen. Deel berichten, tips, artikelen en laat ook anderen informatie delen. Reken er maar op dat jullie het naar je zin hebben, want jullie delen allemaal dezelfde interesse!

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s