Hoe spelen merken in op snapchat-trend: de cijfers.

Snapchat: een applicatie waarmee je foto’s naar elkaar stuurt, die maar voor een aantal seconden zichtbaar zijn. Ook is het mogelijk een verhaal te maken: je voegt een foto toe aan je ‘verhaal’ welke dan voor 24 uur lang te zien is voor je vrienden. Je kunt zoveel mogelijk foto’s achter elkaar in je verhaal plaatsen als je maar wilt, ieder moment van de dag.

Ook bedrijven en evenementen maken hier gebruik van. Op dit moment heeft Snapchat 161 miljoen gebruikers over de hele wereld, hier zitten dus vele mogelijkheden.

Snaplytics is een onafhankelijk onderzoeksbureau die interacties met merken bijhoudt. Dit onderzoeksbureau heeft een nieuw tracking platform gebouwd waarmee ze data kunnen achterhalen. Snapchat zelf is moeilijk met het toegang tot data verlenen aan derden.

Uit onderzoek van Snaplytics blijkt dat meer dan 50% van alle Snapchat-gebruikers branded content kijkt. Ongeveer 85% die een verhaal bekeek van een bedrijf dat ze volgen, bleef kijken tot het eind. Merken die Snapchat gebruiken verzenden zo’n 3 berichten per week, waarvan 61% video en het overige foto. Een 24-uurs verhaal bestaat meestal uit 11 foto’s of video’s.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s