Hoe spelen merken in op snapchat-trend: de cijfers.

Snapchat: een applicatie waarmee je foto’s naar elkaar stuurt, die maar voor een aantal seconden zichtbaar zijn. Ook is het mogelijk een verhaal te maken: je voegt een foto toe aan je ‘verhaal’ welke dan voor 24 uur lang te zien is voor je vrienden. Je kunt zoveel mogelijk foto’s achter elkaar in je verhaal plaatsen als je maar wilt, ieder moment van de dag.

Ook bedrijven en evenementen maken hier gebruik van. Op dit moment heeft Snapchat 161 miljoen gebruikers over de hele wereld, hier zitten dus vele mogelijkheden.

Snaplytics is een onafhankelijk onderzoeksbureau die interacties met merken bijhoudt. Dit onderzoeksbureau heeft een nieuw tracking platform gebouwd waarmee ze data kunnen achterhalen. Snapchat zelf is moeilijk met het toegang tot data verlenen aan derden.

Uit onderzoek van Snaplytics blijkt dat meer dan 50% van alle Snapchat-gebruikers branded content kijkt. Ongeveer 85% die een verhaal bekeek van een bedrijf dat ze volgen, bleef kijken tot het eind. Merken die Snapchat gebruiken verzenden zo’n 3 berichten per week, waarvan 61% video en het overige foto. Een 24-uurs verhaal bestaat meestal uit 11 foto’s of video’s.

Meer blogs via: Need State One of check mijn LinkedIn.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s