Welke social media tool werkt nu écht?

Social media tools: iedereen is zoekende en niemand weet welke nu écht het beste werkt. Wat iedere tool kan: loopt flink uiteen.

Zelf experimenteer ik ook nog erg met verschillende tools. Ik heb diverse ‘lijstjes’ op internet afgestruind en verschillende tools geprobeerd. Ik wil niet gelijk betalen voor een tool, maar het wél goed uit kunnen proberen. Niet alle tools bieden een free trial, maar een gratis – en helaas minder volledige – versie. Hoe maak je de juiste keuze?

Met de volgende tools heb ik goede ervaringen.

1. Hootsuite

Als je het eenmaal onder de knie hebt, is dit één van de meest volledige tools volgens mij. Betalende accounts kunnen meer profielen toevoegen, managen en analyseren. Hierin heb je verschillende pakketten. Maar er is dus ook een mogelijkheid dit gratis te gebruiken. Je kunt gemakkelijk verschillende interessante onderwerpen, hashtags en personen volgen.

2. Buffer

Voor elke post die je plaatst op Facebook, Twitter, Google+ en LinkedIn krijg je te zien hoeveel betrokkenheid er bij kwam kijken. Buffer heb je sneller onder de knie dan Hootsuite, voor jou de overweging om te kijken waar je het meeste aan hebt.

3. Google Analytics

Je zult misschien denken dat je dit vooral voor je website-traffic kunt gebruiken: maar gebruik het óók voor je social media statistieken. Je kunt namelijk ontdekken hoeveel traffic er ván social media komen óp jouw website!

4. Klout

Klout geeft een cijfer aan je social invloed tussen de 0 en de 100, de zogenoemde ‘Klout-score’. Je krijgt suggesties voor het volgen van mensen zodat jij die score kunt verbeteren. Deze tool geeft ook suggesties met interessante artikelen welke je kunt delen om je score te verbeteren.

5. SproutSocial

Snel en gemakkelijk te leren, je kunt veel verschillende platformen toevoegen. Het is niet moeilijk te monitoren en te analyseren via dit platform.

Ben jij er al uit?

Uit onderzoek van Social Media Examiner blijkt dat maar liefst 85% van de social media marketeers nog zoekende is naar een tool die voor hen werkt. Zoals ik al zei ben ik soms ook nog aan het experimenteren.

Heb jij nog gouden tips? Laat het me weten!

Leave a Reply

