4 content marketing strategieën om je startup te boosten

Hoe meer content je publiceert, hoe meer leads. Dit heb je vast wel eens gehoord: dat is niet zo moeilijk. Het behalen van de juiste resultaten is nog een uitdaging. 4 content marketing strategieën om je startup te boosten.

1. Contentmarketing en communicatievraagstukken: de kracht zit hem in continuïteit en herhaling.

Publiceer je content op andere kanalen en schrijf over de dezelfde onderwerpen.Hierdoor kun je gemakkelijker mensen via andere kanalen bereiken. Je breidt je publiek uit en het helpt je verbinden met je huidige lezers. Communicatie is herhaling. Én als je vaker bepaalde informatie gebruikt voor verschillende artikelen ben je voor de buitenwereld een expert in een bepaald onderwerp. Mensen weten wie je bent en wat je doet, dit schept duidelijkheid en vertrouwen. Er zijn verschillende manieren waarop je content opnieuw kan plaatsen.

  • Schrijf dezelfde informatie, maar dan met andere worden, of pas het toe op actualiteit;
  • Belicht een gedeelte van je blog met meer informatie eromheen in een nieuw blog. Link naar elkaar;
  • Met er een slide-show zet je de content in een presentatie en publiceer deze;
  • Maak er een audio of video-versie van;
  • Zet je content op LinkedIn en eventueel andere blog-websites (zoals Tumblr);
  • Belicht in tweets steeds iets anders uit je blog, link naar het blog toe. Dit kan ook op andere social media kanalen;
  • Maak er een checklist of een vragenlijst van, zodat lezers het gemakkelijker in praktijk kunnen brengen.

2. Publiceer gast-blogs op branche-gerelateerde websites.

Denk bijvoorbeeld aan Buffer, of Sprout als je ondernemers wil bereiken en Adformatie als je marketeers wil bereiken. Soms zijn een websites waarop je gratis je eigen posts kunt plaatsen, vaak moet je je wel abonneren om dit te kunnen doen. Hoe dan ook: deze websites hebben al een publiek opgebouwd, dus waarom dan zelf het wiel uitvinden? Maak er gebruik van!

3. Creëer content op basis van problemen die je lezers tegenkomen.

Geef een lijst met handige tools, geef een handleiding, maak worksheets, reik templates aan. Alles wat zij goed kunnen gebruiken, staat op jouw site. Je zult zien dat ze eerder terugkeren. Het trekt het juiste publiek aan en het helpt het bouwen van links en dus online zichtbaarheid.

4. Stuur mensen constant terug naar je eigen website.

Dit kun je op verschillende manieren interessant maken. Nodig bijvoorbeeld experts uit die een gastblog bij jou komen schrijven of hou een interview en publiceer dit op je website. Je kunt ook meerdere experts uitnodigen een punt een lijst aan te reiken, zoals: ‘20 problemen waar CEO’s tegenaan liepen en hun oplossingen’. Je benoemt ze bij hun titel, dit straalt uit alsof zij dit wel moeten weten en het hebben ervaren in de praktijk. Als je deze mensen quote, vraag dan ook of zij je content willen delen.

Heb jij nog meer algemene tips voor start-ups die hun contentstrategie willen uitbreiden? Laat een reactie achter.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s